Kayseri

Bir Günde Kayseri

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Futbol Bahane, Gezmek Şahane

21 Mayıs’ta Gümüşhane ve Bandırma arasında ki 1. lige yükselme maçı bahanesiyle Kayseri’ye gittim. Memleketim Gümüşhane 1. lige yükselme şansı bulunca ve maçta Kayseri’de olunca hem Kayseriyi gezip görme fırsatını hem de bir daha ne zaman olur bilemeyeceğim, Gümüşhane’nin yükselme maçını izleme şansını kaçıramazdım.

Bu düşüncede olan tek kişi ben değildim tabi. Babam ve akrabalar derken bir anda 6 kişi Kayseri uçağına bilet alırken bulduk kendimizi.

Maç günü sabahın erken saatlerinde olan bir uçuşa Türk Hava Yollarından biletimizi aldık. İşin tek kötü yanı uçağın Sabiha Gökçenden kalkacak olmasıydı ama altımızda araba olduğundan o da bizim için pek bir sorun sayılmazdı. Her neyse maç günü sabah kalktım, günübirlik gideceğimiz için herhangi bir kıyafet yanıma almadım, sadece güneş gözlüğüm ve doğal olarak telefonum. Hazırlanmayı bitirip aşağı indiğimizde daha vaktimizin olduğunu fark edip bir tost yiyerek kahvaltı işini de aradan çıkardık ardından arabaya binip havaalanına doğru yola çıktık. Havaalanına vardığımızda en sevmediğim kısım geldi neredeyse üstündeki her şeyi çıkarıp x-ray cihazından geçmek. Tüm bunları atlatıp bilet kontrolü falan derken sonunda uçağa binmeyi başardık. Uçakta her iki takımın taraftarları da vardı ve hiçbir sorun olmadan Kayseri’ye vardık. Bu arada bizim akrabaların aralarında uçak düşecek diye birbirlerine yaptıkları şakalardan bahsetmiyorum. Gerçi sabah haberleri açar açmaz 3 tane uçak kazası haberi duyunca ben de hafiften biraz korkmadım değil.

Kayseri’ye varınca ilk işimiz önceden kiraladığımız arabayı almak oldu. Havaalanından sonra direk kulüp başkanının ve Gümüşhane Milletvekilinde olduğu otele gittik. Biraz sohbet muhabbet edildikten sonra kahvaltı için şu an ismini hatırlamadığım ama lüks diyebileceğimiz bir yere gittik. Ne yiyeceğimize karar veremeyip en sonunda yan masadan gözüme ilişen serpme kahvaltıyı söyledik. Yan taraftakinin bir program için gelen gurme olduğunu ve o serpme kahvaltının normalde menü de bunmadığını söylemeleri ile normal bir kahvaltı tabağı söyleyip kahvaltımızı yaptık. Genel olarak lezzetli ve fiyat açısından normaldi diyebilirim.

erciyes dağı

Kahvaltımızı da yaptıktan sonra arabamıza atlayıp Kayseri’ye tepeden gören bir cafeye gittik. Benim asıl istediğim Erciyes dağına gitmekti ama vakit kısıtlığından Erciyes dağına gitmek başka bir geziye kaldı. Gittiğimiz cafenin manzarası dışında pek bir olayı yoktu manzara dediğimde bildiğin çarpık kentleşme sonucu beton yığını binalar. Burada belli bir süre vakit geçirdikten sonra kulüp başkanın davetlisi olarak Hacı Steakhouse adlı mekâna gittik. Tek kelimeyle mükemmeldi diyebilirim. Etler olsun dondurmalı katmer tatlısı olsun füme etin üzerine cheddar peynirinin eritilip dökülmesiyle oluşan o mükemmel yemek olsun her şey mükemmeldi. Katmer tatlısını ilk kez yediğimi ve bayıldığımı söylemem gerek zaten dayanamayıp ikinciyi yedim. Misafir olduğumuz için hesap ödemedik ama sizi bilgilendirmek için genel bir fiyat sordum. Bin bir türlü et ve meze yedik üzerine tatlı ve içecek falan toplam 85 TL imiş. Bence fiyat gayet uygun ki kayseri halkı için pahalı olarak bulunduğunu yinede söyledi bize orada çalışanlar. Normalde şu yediklerimizi İstanbul’da bir steakhouseda yesek 2 katına çıkar fiyat.

Hacı Steakhouse

Tüm bu yemek işlerinden sonra artık maç saati geldi. Maça giderken uğramamız gereken birkaç eski dost olduğundan biz maça biraz geç kaldık ve bunun bir sonucu olarak bilet aldığımızı kapalı tribün dolu diye bizi kale arkasına aldılar. Bilet aldığın yere dolu diye alınmamanın saçmalığını tartışmaya gerek yok herhalde. Bu olumsuzluğu Kadir Has Stadının güzelliği bir nebze giderdi. Çok güzel bir stadı var Kayseri’nin ama hep boş kalıyor maçlarda neyse oralara girmeyelim konu çok dağılmasın. Maçı ki tarafından kötü oynamasına rağmen daha kötü oynayan taraf olarak 2-0 kaybettik ve üst lig hayalleri başka bir zamana kaldı.

kadirhas

Maç çıkışı İstanbul’a götürülmek üzere pastırma, sucuk gibi yöresel şeyler alındı ve doğruca havaalanının yolunu tuttuk. Böylece 1 günlük kayseri yolculuğum sonlandı.

Başka bir yazıda görüşünceye kadar şimdilik hoşça kalın.

Bu içerik Alperen Akgül tarafından 3 sene önce eklendi.