Taylor Swift 1989 World Tour

Taylor Swift 1989 World Tour – Glasgow

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Bir Nevi Glasgow’a Geliş Amacım

Evet, Glasgow’a geliş amacım diyebileceğim Taylor Swift konserinden bahsedeceğim bu yazıda. Öncelikle konser öncesi kısımından bahsetmek istiyorum, konser öncesi dediğim baya bir öncesi biletlerin alınışı, Glasgow’a varış falan.

Birleşik Krallık’a tatile gideceğim daha plan aşamasındayken tam benim gitmeyi düşündüğüm tarihlerde biri Glasgow’da ikisi Londra olmak üzere Taylor Swift’in gezeceğim yerlerde 1989 World Tour adı altında konser verdiğini öğrendim. Benim gezi planıma sadece Glasgow konserinin tarihi uyuyordu ve işler plan aşamasından kesinlik kazanma aşamasına geçer geçmez bileti almaya kafa koydum. Almak istediğim bilet normal bir bilet değil vıp istiyorum. En pahalı kısım bu vıp ve direk sahnenin yanındasın. Fiyatını şu an hatırlamıyorum ama tahmini 170 pound civarı bir şeydi galiba. Kısaca baya sağlam bir para.

Birleşik Krallık’a gideceğim kesinleşince direk bileti almak siteye girdim. Siteye sadece girdim tabi bilet falan alamadım, çünkü tüm biletler tükenmiş sadece karaborsadan satılan biletler kalmış. Karaborsa bilet fiyatı da normalinden bir 30-50 pound daha fazla. Alsam mı almasam mı diye 2-3 gün düşündükten sonra aman canım bir daha nerede karşılaşacağız böyle fırsatla deyip bileti almaya karar verdim. Tabi bu kararı vermemde benim de başka bir maç için bilet satıp 1500 tl kazanmamın etkisi oldu. Hatta o sattığım maça da bedavaya gittim.

Artık yavaştan konser gününe doğru yola çıkalım. Konserden önceki son 2 gün, akşam otobüsle Londra’dan Glasgow’a gideceğim. Gece boyunca yolculukta otobüste uyuyup sabah direk eşyaları hostele bırakmak ve tüm gün Glasgow’a gezmek ve ertesi günde konsere kadar parklarda falan takılmak planım bu. Eeee tabi böyle güzel bir plan tıkırında işler mi ? Tabi ki hayır. Sen koskoca iktisat öğrencisi pazar günü bankaların kapalı olduğunu unut. Elimde 10 pound ve önümde Glasgow + Edinburgh’da geçecek 1 hafta var. Bu para ile o sürenin geçmesinin imkansız olduğunu anlayıp elimde kalan 10 pound ile kendime bir gecelik hostel ayarladım. Böylece ertesi gün bankadan paramı çekip Glasgow’a gidebilecektim. O akşam ki otobüs biletim yandı tabi ve işin kötü tarafı 12 saatlik yolda akşam yolculuğunda uyuma planı gündüz yolculuğunda sıkıntıdan patlamacaya döndü.

Taylor Swift

Bu olayı da 16 kişilik odada bir gece geçirip, ertesi gün paramı bankadan çekip otobüse kendimi atmamla atlattık diyordum ki, daha yolda 2 saat geçmişken arkamda oturanlar delirmeye başladı. Bunlar otobüse binmeden önce uyuşturucu kullanmışlar ve krize girmişler. Ardından polis, ambülans falan derken 1-2 saat otobüs durdu. 12 saat olan yolculuk oldu mu sana 14 saat. Öyle veya böyle bu olayı da atlatıp gece Glasgow’a vardım. Havanın bana çok soğuk gelmesinden ötürü ( bana diyorum çünkü sokaklarda mini etekle, şortla dolaşanlar vardı) titreyerek hiç yapmayı tercih etmediğim bir taksi yolculuğu yapmak zorunda kaldım. Hostele girişimi yapınca da üstümü çıkarmadan direk yattım.

En sonunda konser gününe geldik. Tüm bu olaylar yüzünden Glasgow’da kalacağım 2 günün yarısı yolda geçince kalan son günü konsere kadar Glasgow’u gezerek değerlendirmeye karar verdim. O süre bile fazlaymış Glasgow’a onu anladım. Bu kısmı daha detaylı şekilde Glasgow Gezi Rehberinde anlatırım size.

11537633_461679354001760_3780748986616932633_o

Her neyse akşam oldu konser vakti geldi çattı. Konser kapalı stadyum tarzı bir yerdeydi. Girişte bazı gruplar dans ediyor ve Taylor Swift t-shirtleri satılıyordu. Ben direk içeri vıp bölümüne girdim. Sahneye önce Vance Joy çıktı. Kendisini hiç bilmiyordum o yüzden şarkılarına eşlik edemedim. Bu arada görevliler fotoğraf makinesi ile çekimin yasak olduğunu söyleyerek kapatmamı istediler. Makineyi nereye koyabileceğimi söylediğim de sadece kapatsanız yeter dediler. Herhalde Türkiye o makineyi elimden alıp konser sonrasına kadar vermezlerdi tabi o da makine kalmışsa.

Sonunda Taylor Swift çıktı. Yeni albümünün neredeyse tamamını ve eski albümünden bazı şarkıları söyledi. Seyircilerle sohbet etti. Şunu kesinlikle söylemem gerekiyor, sıkılırsam, verdiğim paraya bakmam çıkarım dediğim konserden ne çabuk bitti ya diyerek çıktım. Bunun en önemli nedenlerinden biri kuşkusuz mükemmel derecede olan sahne şovları, danslar, seyirciyi de şovun bir parçası yapmak adına verilen şarkıya göre renk değiştiren, yanıp sönen bileklikler. En sevdiğim kısım Blank Space, Style ve Shake It Off şarkılarının söylendiği kısım oldu. Konser bitimi iyi ki gelmişim diyerek son derece mutlu bir şekilde hostelime döndüm.

Yazımı bitirmeden son bir şey söylemek istiyorum Edinburgh varken bir hiçsin Glasgow.  🙂

Taylor

Bu içerik Alperen Akgül tarafından 4 sene önce eklendi.